טלפון (ברק) : 052-2905905

ליצירת קשר : 052-2905905

איטום קיר חיצוני

איטום מקצועי ונכון של הקירות החיצוניים של הבית או בניין המגורים הוא קריטי והכרחי לצורך מניעת חדירה של מים, במקרים הפשוטים יותר, וגרימת נזק עמוק ונרחב יותר למבנה עצמו במקרים חמורים יותר. להלן עשר נקודות מרכזיות שחשוב להכיר ולקחת לתשומת הלב בנוגע לאיטום קיר חיצוני –

עליית מים קפילארית בבתים פרטיים, קומות קרקע ודירות גן

  1. חומרים תקניים – בעוד קיימות בשוק אינספור ווריאציות זולות יותר או פחות עבור כל חומר עימו ניתן לעבוד, במקרה של איטום קירות חיצוניים (ואיטום הבית בכלל) יש לעבוד עם חומרים תקניים בלבד. רק כך נוכל להבטיח עבודה איכותית ועמידה לאורך זמן.

  2. בטיחות בעבודה בגובה – יש להקפיד על כך שהצוות המבצע את עבודת איטום הקירות החיצוניים יורכב מאנשי מקצוע המוסמכים לעבוד בגובה, וכי התשתית לעבודות תהיה מותאמת לכך גם כן – דרכי גישה בטיחותיות לאזורים בהם מתבצעת העבודה, עבודה עם פיגומים תקניים בלבד, שימוש בבמות הרמה במידת הצורך, ביצוע עבודות סנפלינג על ידי בעלי מקצוע מוסמכים במקרים בהם לא ניתן לגשת לאזורי העבודה בדרכים אחרות, שימוש במנוף ייעודי במידת הצורך וכו'.

  3. טיפול ושיקום בשורש הסדק יש לוודא כי מטפלים בשורש הבעיה, במקרה זה – שורש הסדק המתגלה בקיר. טיפול בשורש הסדק ובגורמים לו יבטיח שלא נצטרך לחזור ולתקן את אותה הבעיה שוב בקרוב ויבטיח כי העבודה אינה מתבצעת לשווא.

  4. אישור ממונה בטיחות – במקרים מסוימים של עבודה בגובה נדרש אישור לעבודות האיטום מטעם ממונה בטיחות. זהו תקן רשמי המוגדר בחוק וחל על מקומות עבודה או פרויקטים מסוימים על פי קריטריונים המוגדרים מראש. יש לבדוק מראש האם העבודה במקרה שלכם מצריכה אישור של ממונה בטיחות.

  5. לדרוש אחריות מלאה על העבודה – בדומה לכל הוצאה משמעותית אחרת, חשוב להקפיד לקבל אחריות על עבודת האיטום. לכם גם מומלץ לעבוד עם חברות איטום מקצועיות ומנוסות, המעניקות אחריות מלאה לתקופה ארוכה יחסית.

  6. לתת דגש לנקודות המפגש – מסגרות החלון, מפגשי אלומיניום ובטון ושאר נקודות בהן נפגשים מישורים שונים וחומרים שונים המרכיבים את המבנה, הן גם נקודות תורפה מבחינת איטום וחדירה של מים. יש להקפיד על איטום ראוי ומוקפד של נקודות אלו.

  7. חומרים העומדים בתקן הישראלי הקפדה על עבודה אך ורק עם חומרים העומדים בתקן הישראלי משמעותה כי אותם חומרים עמידים בתנאי האקלים ומזג האוויר הישראלי, ולא יתקלפו ויתפוגגו לאחר תקופה קצרה יחסית. אלו חומרים העמידים בפני השמש ונוגדים שחיקה לתזוזות הקרקע. נקודה זו חשובה מאוד – אי הקפדה על כך עלולה לגרום למצב של קריסת מערכת האיטום כתוצאה מכך שאינה נוגדת שחיקת UV (שחיקה כתוצאה מחשיפה ממושכת לקרני השמש).

  8. תפרי התפשטות – יש לתת התייחסות רלבנטית לתפרי התפשטות של הסדקים בין קומה לקומה בבית/בניין. התייחסות זו כוללת סקירה מפורטת של אותם סדקים, הכנה יסודית של המשטח לקראת האיטום וכו'.

  9. הסרת מערכת האיטום הישנה – לפני שמתחילים בכל עבודת איטום של קירות חיצוניים יש לוודא קודם כל הסרה של מערכת האיטום הישנה. חשוב שלא להתחיל בעבודות איטום חדשות על גבי מערכת האיטום הקיימת ובטרם הסרתה היסודית והמלאה.

  10. התייחסות לנזקים עמוקים ונרחבים יותר – יש לוודא שכתוצאה מחדירת המים לקיר לא נפגעו ברזלים שמחזיקים את המבנה. במידה וקיים חשד כזה – יש לבדוק עם המכשור הרלבנטי את היקף וסוג הפגיעה, ובמידת הצורך לבצע עבודות לשיקום בטון. כאן מדובר כבר בנקודה בטיחותית משמעותית הנוגעת לבטיחות המבנה כולו, מעבר לשאלת האיטום. חלק מעבודת איטום מקצועית כולל התייחסות לסוגיה זו על מנת להבטיח כי לא נגרם נזק עמוק ובטיחותי של ממש למבנה עצמו.

לקבלת מידע נוסף בנושא הכנסו לדף איטום קירות חיצוניים

חברת איטום פז מבצעת איטום מעטפת באמצעות חומרים בעלי תו תקן ישראלי באחריות מלאה.

לייעוץ חינם ותיאום ביקור – חייגו עכשיו לברק: 052-2905905
או מלאו את טופס יצירת הקשר ונחזור אליכם בהקדם

מלאו טופס ליצירת קשר

למה לבחור איטום פז

השירותים שלנו

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן