טלפון (ברק) : 052-2905905

ליצירת קשר : 052-2905905

במבנים רבים נוצרים לאורך השנים סדקים בקירות, מסוגים שונים. כאשר מדובר בקירות החיצוניים של המבנה, עולות שאלות כגון – מה גורם להיווצרותם של הסדקים הללו? האם הם מעידים על סכנה בטיחותית במבנה? מה עלולות להיות ההשלכות של סדקים אלו ומהי דרך הפעולה הרצויה מבחינתנו? בקטע הבא ננסה לסקור את הסיבות העיקריות והנפוצות ביותר להופעתם של סדקים בקירות חיצוניים ולהציע מענה טוב הן לאבחון יסודי יותר והן למתן טיפול מקיף ואפקטיבי בבעיה

גורמים עיקריים להיווצרות סדקים בקירות חיצוניים

גורמים רבים ושונים עלולים לגרום להיווצרותם של סדקים בקירות החיצוניים של המבנה, כאשר יש לזכור כי קירות אלו חשופים בכל רגע נתון לסביבה בה הם נמצאים, לפגעי מזג האוויר, שינויים בטמפרטורות וגורמים משפיעים משמעותיים רבים נוספים.

ואכן, אחת הסיבות הנפוצות ביותר להיווצרות סדקים בקירות חיצוניים היא הפרשי טמפרטורות – השינויים בטמפרטורות בין עונות השנה ובין זמנים שונים לאורך היממה גורמים להתרחבות והצטמקות של יציקות הבטון ושל חלקים נוספים מהם עשויים הקירות, ולכן לתזוזה של השכבות המרכיבות את הקיר. זה עלול לגרום הן לסדקים שטחיים בטיח או בצבע בלבד, והן לסדקים עמוקים ומסוכנים יותר. השפעה סביבתית נוספת הרלבנטית לעניינינו היא רמת המלחיות באוויר, המשפיעה כמובן גם כן על הרכב הקירות ועלולה לשחוק במהירות יתרה שכבות מסוימות, ולהאיץ את היווצרותם של סדקים בקירות החיצוניים של המבנה. חלק משמעותי מהבתים בישראל נמצאים בקרבת הים ובאזורים בהם רמת המליחות באוויר גבוהה יחסית, כך שיש לתת את הדעת גם לגורם זה.

איטום קיר חיצוני

סיבה משמעותית נוספת להיווצרות סדקים בקירות החיצוניים של המבנה היא תזוזה של הקרקע, הן בזמן הבנייה והן לאחריה, אשר עלולה לגרום למשל לתזוזה של המבנה עצמו, לשקיעת יסודות ולתופעות מוכרות נפוצות אשר תופעת לוואי מוכרת שלהן היא היווצרותם של אותם סדקים חיצוניים. היקף תזוזת הקרקע תלוי כמובן במיקום הגיאוגרפי של הבית ובסוג הקרקע באותו אזור, כאשר אזורים רבים בישראל מתאפיינים בתזוזת קרקע בלתי מבוטלת לאורך מספר שנים.

קבוצה מהותית שלישית של סיבות להיווצרות סדקים בקירות חיצוניים היא חוסר מקצועיות מספקת של בעלי המקצוע שהיו מעורבים בבנייה. במקרים אלו לעיתים נעשה שימוש בחומרים אשר אינם מתאימים לחלוטין, עלול להיווצר חוסר אחידות והתאמה בין חלקים שונים המרכיבים את הקיר, היסודות עלולים להיות מבוססים בצורה לקויה ועוד.

כל הסיבות הללו ועוד עלולות לגרום לסדקים בקירות החיצוניים של הבית, וכל מקרה כמובן מתאפיין ברמת חומרה ודחיפות שונה.

אבחון מקצועי ויסודי על ידי חברה מקצועית בעולם האיטום

במידה ומופיעים סדקים בקירות החיצוניים, יש להזמין כמה שיותר מהר אבחון מקצועי ויסודי של המצב. זאת מכיוון שכאמור ישנם סוגים רבים ושונים של מבנים, סוגים שונים של סדקים, רמות חומרה ודחיפות שונות וכו'. על מנת להיות בטוחים כי הסדקים שבקירות הבית שלכם אינם מהווים כרגע סכנה בטיחותית (ובמידה והם כן – על מנת לטפל בהם בצורה מקצועית), מומלץ מאוד שלא להתפשר ולהזמין חברה מקצועית המתמחה בעולם האיטום. רק אנשי מקצוע מנוסים וחברה המעמידה מערך נרחב של מהנדסים, אנשי איטום מנוסים וכו', יכולה להבטיח לכם אבחון יסודי ומדויק, כמו גם מתן מענה וטיפול במידת הצורך.

יש להבין כי קיימים כאמור סוגים רבים ושונים של סדקים בקירות חיצוניים, כאשר גם כאשר מדובר בסיבה מסוימת להיווצרותם, הם עשויים להופיע במקומות שונים וברמות עומק שונות, ולכן עשויים גם להוות סיכון ברמה שונה.
אבחון מקצועי המבוסס על שיטות מתקדמות וניסיון רב שנים הוא הדרך הבטוחה ביותר להבין מה בדיוק קורה ומה נדרש לעשות.

חברת איטום מקצועית ועבודה בגובה

נקודה נוספת שיש לשקול ובגינה חשוב עוד יותר להקפיד על עבודה אך ורק עם חברה מקצועית ומוכרת מעולם האיטום היא כי במקרים רבים בהם יש לטפל בסדקים החיצוניים, זה נעשה באמצעות עבודה בגובה, ועל ידי שימוש במיכון מתקדם דוגמת מנופים, ציוד סנפלינג (המאפשר לבעל המקצוע לרדת מגג המבנה בדיוק לנקודה בה עליו לעבוד) ועוד.

חברת "איטום פז" מתמחה בעולם האיטום כולו וספציפית באיתור ואבחון סדקים בקירות חיצוניים, כמו גם טיפול מקצועי ויסודי בהם, כולל גם עבודות גובה במידת הצורך. למידע נוסף אודות איטום קירות חיצוניים מוזמנים לבקר בדף זה.

תודה צוות איטום פז לייעוץ חינם ותיאום ביקור – חייגו עכשיו לברק: 052-2905905 או מלאו את טופס יצירת הקשר ונחזור אליכם בהקדם

מלאו טופס ליצירת קשר

למה לבחור איטום פז

השירותים שלנו

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן