טלפון (ברק) : 052-2905905

ליצירת קשר : 052-2905905

איטום מעטפת

חדירה של מים לאזורים שונים במבנה אינה עניין נדיר במיוחד, גם במדינה המתאפיינת בחורף קצר ונוח יחסית כמו ישראל. במקרים רבים מתגלה רטיבות בנקודות שונות במבנה, וזו יכולה לנבוע מכמה גורמים שונים. במרבית המבנים קיימות כיום מספר מערכות איטום שונות, כאשר אחת המרכזיות והחשובות שבהן היא מערכת איטום מעטפת – המערכת האחראית על איטום אזור היסודות והחיבור בין המבנה לבין הקרקע עליה הוא בנוי. אזור זה מועד במיוחד לחדירה של מים ורטיבות, ובמקרה זה הפוטנציאל לנזק הוא גדול במיוחד. מלבד הנזק הפוטנציאלי ליסודות ולחלקים התחתונים של המבנה, קיימת גם סכנה של עליית מים קפילארית, לאורך קירות המבנה.

עליית מים קפילארית בבתים פרטיים, קומות קרקע ודירות גן

תופעה נפוצה ומוכרת בעולם האיטום אשר יוצרת בעיות רטיבות באינספור דירות ומבנים בארץ מדי שנה, היא עליית מים קפילארית. המילה "קפילארית" מגיעה מהמילה האנגלית "Capillaries" שמשמעותה – "נימים" – אותם צינורות דקיקים הנמצאים בגופנו ומעבירים בו דם. בהקשר של בעיות רטיבות ואיטום, עליית מים קפילארית משמעותה מצב בו המים המגיעים מהקרקע מחוץ לבניין (מהגינה או מהרחוב) מרטיבים את יסודות המבנה (מעטפת) ומתחילים לטפס במעלה הקיר, לעיתים עד לגובה של יותר ממטר. מכיוון שמדובר במים המגיעים ממעטפת הבית (יסודות המבנה) תופעה זו נפוצה בעיקר בוילות ובתים פרטיים, וכן קומות קרקע/דירות גן.

עליית מים קפילארית מתאפשרת בבניינים בהם קיים איטום לקוי ביסודות המבנה, או במילים אחרות – איטום המעטפת של הבניין לקוי ואינו מלא ואחיד. על מנת למנוע עליית מים קפילארית יש לבצע איטום מעטפת יסודי ומקצועי. בנוסף, גם כאשר עושים איטום יסודות חייבים להקפיד על כך שמערכת האיטום תהיה עם כושר התארכות גבוה, בעיקר מפני שקיימות כל הזמן תזוזות של הקרקע אשר עלולות לסדוק את שכבת האיטום ולאפשר למים לחדור. כלומר, גם את איטום היסודות יש לדעת בדיוק כיצד לבצע, תוך התחשבות בתזוזה הצפויה והתמידית של הקרקע והמצב הפוטנציאלי של עליית מים קפילארית במעלה הקיר הפנימי/קירות הבית.

ההבדל בין איטום מעטפת לאיטום קירות חיצוניים

חשוב להבין כי קיים הבדל משמעותי בין איטום של קיר חיצוני במבנה, כזה הנראה לעין מבחוץ, לבין איטום מעטפת – במקרה זה מדובר ביסודות המבנה, הנמצאים מתחת לאדמה ואינם גלויים לעין. מדובר, כאמור, בשתי מערכות איטום שונות, כאשר אבחון של נזילות ובעיות רטיבות במעטפת אינן עניין פשוט לזיהוי ואבחון. נדרש מומחה לאיטום על מנת לאבחן באופן אמין מהו הגורם לרטיבות והיכן מוקד חדירת המים.

למעשה, פעמים רבות מקרי רטיבות שכאלו יכולים להטעות – אנשים רבים המעוניינים לחסוך בכסף שוכרים בעלי מקצוע אשר אינם אנשי איטום מקצועיים המוסמכים על ידי מכון התקנים, ואלו מבצעים את העבודה במערכת האיטום הלא נכונה או מיישמים מערכת איטום שאינה על פי התקן, מה שגורם להמשך הצטברות הרטיבות. בפועל, למרות שהם אוטמים את הקירות החיצוניים הבעיה היא דווקא באיטום המעטפת, או להיפך. על מנת להימנע ממצבים מתסכלים שכאלו מומלץ לבצע בדיקה מקצועית מטעם חברת איטום מקצועית, העושה שימוש הן בעזרים טכנולוגיים מתקדמים והן בידע וניסיון מקצועי רב על מנת לאבחן את הבעיה בצורה נכונה.

ביצוע איטום מעטפת מקצועי וארוך טווח

איטום מעטפת של המבנה הוא, אם כן, שלב חשוב ומרכזי בשמירה על המבנה מפני תופעות של חדירת רטיבות, עליית מים קפילארית וכד'. אך על מנת להשיג מטרות אלו בצורה אפקטיבית וארוכת טווח באמת, כזו אשר תעניק למתגוררים (או המשתמשים) בבניין שקט למשך שנים ארוכות קדימה מדאגות של רטיבות ואיטום לקוי, ותבטיח שמירה על טיב הנכס, יש לבצע את האיטום בצורה מקצועית ויסודית. בטרם יישום המערכת יש צורך בהסרת מערכות איטום אשר הושמו באופן לא תקין, ניקיון השטח, הכנתו וכן הכנת הבטון, על בסיס כל מקרה לגופו. ניקוי מעטפת יסודי הוא חשוב במיוחד על מנת שהאיטום עצמו יתבצע על משטחים נקיים וחלקים יחסית, ללא לכלוך או שכבות עודפות אשר עלולות לפגוע ביעילות האיטום.

חברת איטום פז מבצעת איטום מעטפת באמצעות חומרים בעלי תו תקן ישראלי באחריות מלאה.

לייעוץ חינם ותיאום ביקור – חייגו עכשיו לברק: 052-2905905
או מלאו את טופס יצירת הקשר ונחזור אליכם בהקדם

מלאו טופס ליצירת קשר

למה לבחור איטום פז

השירותים שלנו

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן